Hardinvestor HardinvestorTraduire: TraductionSuivre:  Hardinvestor sur TwitterHardinvestor sur FacebookVidéos Hardinvestor Youtube

Hardinvestor- Investir sur l’or et l’argent Hard Investor   |  Silver is King, Go gold!

Pourquoi et comment investir dans l’or et l’argent ? Plus qu’un placement d’opportunité, il s’agit avant tout de sécuriser le pouvoir d’achat de votre épargne contre l’érosion monétaire et les conséquences de la crise systémique mondiale, tout en déjouant les pièges que réserve le marché de l’or et de l’argent, à l’investisseur non averti.


 
-46%
Le deal à ne pas rater :
Oceanic OCEAB120W Batteur électrique – Blanc
7.51 € 13.91 €
Voir le deal


 Partagez  |

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas
MessageAuteur
Messagele plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par marie Mar 11 Mai 2010 - 23:29

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan de renflouage des banques?

autrement dit, on nous entourloupe une 2eme fois, et cette fois ci, avec tour de vis budgétaire à la clef !

en tout cas, c'est ce que pense Murray Politt, pour la Grèce... lisez plutôt !

http://www.gata.org/files/PollittMarketLetter-05-04-2010.pdf

et quand on sait que désormais et en grèce, le ministre des finances pourra faire passer ses réformes budgétaires, sans passer par le vote au parlement,
ça fait frémir !


******************


Murray Pollitt: The hypocrisy of the Greek 'rescue'
Submitted by cpowell on 10:48PM ET Monday, May 10, 2010. Section: Daily Dispatches
1:45a ET Tuesday, May 11, 2010
Dear Friend of GATA and Gold:
In his latest market letter, Murray Pollitt of Pollitt & Co. in Toronto writes that the "rescue" of Greece is actually a rescue of banks holding Greek bonds and the bond-rating agencies that declared those bonds to be any better than Argentinian bonds, which default and are written down every so often as a matter of course. Pollitt wonders how, when the time comes, the U.S. dollar will be "rescued." (Hmmm. ... maybe if there's any gold left by then. ...)
Pollitt's commentary is titled simply "Hypocrisy" and he has allowed GATA to post it here:


http://www.gata.org/files/PollittMarketLetter-05-04-2010.pdf


***************

coup d'état de la politique de rigueur en gréce

décidément, tout va très vite ..



</SPAN>

Citation:
Désormais, toutes les mesures prises dans le cadre du plan pour la Grèce de l’UE et du FMI seront signées par le ministre grec des Finances, sans vote au Parlement.

http://bellaciao.org/fr/spip.php?article102040

la leçon est claire, par la porte ou par la fenêtre ( et sarko avait commencé depuis 2007 ) ils vont serrer les boulons budgétaires ( sauf pour leurs salaires et leurs retraites, évidemment )


doublement bz, on va être :
-1 avec le q easing et le renflouage des banques == > pognon qui n'a jamais été injecté ds l'économie et avec lequel elles ont spéculé de plus belle

la récession est tjs active

-2 avec leur tour de vis budgétaire, en force

===> même connerie qu'en 1929 !!
avec monsieur le marché au pouvoir .. qui triche et manipule à souhait .. et qui en plus de ça, va nous imposer son diktat !

sauf ( et c'est encore plus grave )
que pendt ce temps, la bce injecte pour soutenir les obligs d'état, et augmenter "son fonds" .. , le scénario stagflation se précise de + en +


©️ Marie
Pas de copier-coller: merci de faire un lien vers ce post.
Suivez Hardinvestor sur Twitter et sur Facebook
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Sign-m10

   marie

  Skipper
 Skipper

  marie

  Inscription :   05/02/2005
  Messages :   20139

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par marie Mar 11 Mai 2010 - 23:45

agrrrrrrrr le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Affraid

si en plus on tient compte que les GS and co, ont à leurs dispositions une quantité infinie de $ (via les dérivés ) pour spéculer contre l'europe .., faites donc le calcul des sommes qui seraient réellement nécéssaires à l'europe ?? il faudrait pouvoir imprimer plus d'euros que les leviers monstrueux offerts par ces produits dérivés ! === > impossible

ça fout les jetons, hein?? et c'est pas n'importe qui qui le dit, mais l'ancien conseiller de LTCM, ça vous rappelle rien ce nom??.le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Icon_wink . bref un gars qui s'y connait en sauvetages ratés ..


j'ai pas de mots pour qualifier les abrutis de libéraux, qui ont non seulement permis que ça existe .. mais qui soutiennent encore, que c'est le marché qui doit réguler lui même et trancher ! ...

on va être gouverné par les gens qui bidouillent sur les dérivés .. chapeau !!


****************************

Goldman, Goldman uber alles
Submitted by cpowell on 10:28PM ET Monday, May 10, 2010. Section: Daily Dispatches
Jim Rickards: "Goldman Can Create Shorts Faster Than Europe Can Print Money"
By Tyler Durden
Zero Hedge, New York
Monday, May 10, 2010
Jim Rickards, who recently has gotten massive media exposure on everything from the J.P. Morgan silver manipulation scandal to the Greek default, was back on CNBC earlier [today] with one of the most fascinating insights we have yet heard from anyone, which demonstrates beyond a doubt why any attempt by Europe to print its way out of its current default is doomed:
"Look at what [George] Soros did to the Bank of England in 1992. He went after them. They had a finite amount of dollars. He was selling sterling and taking the dollars, and they were buying the sterling and selling the dollars to defend the peg. All he had to do was sell more than they had and he wins. But he needed real money to do that. Today you can break a country. You don't need money. You just need synthetic euroshorts or CDS [credit-default swaps].
"A trillion-dollar bailout? Goldman can create 10 trillion of euroshorts. It just dominates whatever governments can do. So basically Goldman can create shorts faster than Europe can print money."
Just wait until Europe finally realizes that the CDS "speculators" had all the cards in the poker game all along. And we hope Europe listens to the man. Being Long-Term Capital Management's former general counsel, he knows all about failed bailouts.


http://www.zerohedge.com/article/jim-rickards-goldman-can-create-shorts-faster-europe-can-print-money


©️ Marie
Pas de copier-coller: merci de faire un lien vers ce post.
Suivez Hardinvestor sur Twitter et sur Facebook
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Sign-m10

   marie

  Skipper
 Skipper

  marie

  Inscription :   05/02/2005
  Messages :   20139

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par GdB Mer 12 Mai 2010 - 11:56

J'ai posté hier un mail à différents amis pour développer exactement la même chose...


Je le remets ici, et je vous invte par ailleurs à lire l'EXCELLENT ARTICLE DE l'EXCELLENT FREDERIC LORDON sur son Blog:

"Sauver les banques jusqu'à quand?"

http://blog.mondediplo.net/2010-05-11-Sauver-les-banques-jusqu-a-quand

Mon mail (que j'ai mis en commentaire de l'article de Lordon)

Citation :
Il y a fort à penser que le plan de sauvetage annoncé n'est pas un plan de sauvetage d'un pays ou même de
"l'euro" comme on dit, mais bien pour moi un plan de "sauvetage" (c'est à dire avec plein de fric à se faire en ayant parié que le sauvetage serait mené à bien -aléa moral qu'on appelle!-) des marchés et des banques de nouveau. A partir du moment où on acte que les marchés ne peuvent durablement dysfonctionner et que les banques ne peuvent faire de perte sans un risque systémique, la messe est dite: c'est très très dur quand on est banquier de faire des pertes vous avouerez quand on regarde la montagne de profits engrangés depuis une décennie au regard des quelques pertes subies (pour certaines) depuis deux ans...

Il y a là une asymétrie tout de même frappante qui devrait ouvrir les
yeux. Je suis d'ailleurs surpris de na pas voir de données agrégées mises
sur la place publique faisant le bilan des profits totaux engrangés par
les banques européennes et US pendant toute la phase ascendante (disons
depuis 96 pour prendre les vraies dix ans de hausse) et les pertes REELLES
de ces banques depuis 2 ans: vous n'avez pas l'impression que même quand
tout part en fumée les pertes ne sont pas là dans ce milieu? (Si
quelqu'un a fait le boulot de recherche je suis preneur...)

On a hurlé que la grèce risquait de faire défaut mais... A CHAQUE FOIS les
émissions d'obligs ont été sursouscrites (par les "investiseurs ou les
"marchés", donc les banques...), et il faut voir les taux récupérés ce
faisant: le pari c'est "si ça fait défaut ben on est marrons, mais bon
hein les gars, on est d'accord, ça peut pas faire défaut de toute façon!"

Voir comment aux US les banquiers -et Paulson en tête- ont en pleine crise
fait du chantage, du racket, de la prise d'otages en fait, pour que les
autorités votent le plan Paulson de 700 milliards de sauvetage des
banques. Ce n'est pas nouveau cette manière de faire du fric: si tu crées
un problème qui est le tien au départ, mais que tu parviens à faire en
sorte qu'il devienne celui de plein de gens voire de tous sans que l'on
puisse trop identifier ce que tu es en train de faire, alors tu es sûr
d'être 1) sauvé et 2) GRAND GAGNANT du jeu!

En Europe, la Grèce aura été le Lehman des US: l'allumeur de mèche (avec
dans les deux cas remarquez le bien Goldman sachs impliquée en sous main.
Paulson ex CEO de Goldman est plus que suspecté d'avoir laissé tomber
Lehman alors qu'il était à la tête du Trésor, pour mieux ensuite faire son
racket à 700 milliards: les pyromanes pompiers, donc...).


Une bonne prise d'otage et un bon racket impliquent un problème sérieux
initiateur mélé à un rapport de force. Ensuite c'est ce rapport de force
qui détermine si tu seras gagnant en tant que banquier lors de l'issue
trouvée pour le problème sérieux. Quand on nous dit que l'EUrope vient
d'envoyer un message aux spéculateurs, a t'on oublié qui spécule? A t-on
oublié que les hedge funds (qu'on devait soit disant éradiquer après le
G20...) sont des faux nez des banques (cf Goldman? et autres...). C'est du
grand Guignol tout ceci...

Bien sûr les banques centrales sont des émanations des banques, c'est même
leur création (se documenter sur l'historique de la création de la FED en 1913 suite à la réunion secrète des .principaux banquiers sur l'île de Jekyll Island)

Regardez aussi ne serait-ce que le début du film The warning sur
le cas Greenspan pour comprendre qu'on a affaire là à des INSIDERS... Le
reste c'est du jargonnage et de l'écran de fumée. Etant bien conscient de
cela, j'en reste convaincu qu'il faut décortiquer leur manèges pour mieux
les dénoncer: car beaucoup croient à ces manèges...

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/warning/view/

Pensez quand même que ces banquiers centraux, dont Trichet (et demain
Drgahi ex Goldman, ou un autre?), ne loupent pas un seul des meetings
Bilderberg (par exemple) où tout le gratin aussi de la finance est
présent. Après, comment pouvez vous comprendre et expliquer le mot
"indépendance" à vos enfants?



et aussi mon autre site
http://linflation.free.fr

 


   GdB

  Piano bar
 Piano bar

  GdB

  Inscription :   03/04/2006
  Messages :   1366

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
http://lenairu.free.fr
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par GdB Mer 12 Mai 2010 - 12:00

Je sors cet extrait de l'article de Lordon sur la Grèce, et sur qui détient la dette grecque:

Citation :
Les dettes souveraines de la zone euro sont détenues en moyenne à hauteur de 12 % par les banques et 14 % par les investisseurs non bancaires [4]. Dans le cas de la Grèce cependant, puisque, paraît-il, c’est « la Grèce » qu’on sauve, la clé de répartition est singulièrement différente. Sur la période 2005-2010, la dette publique grecque a été souscrite à 43 % par des banques, 22% des fonds mutuels, 15 % fonds de pension, 8 % des gérants (asset managers) et 4 % des hedge funds [5]. Voilà la population des nécessiteux auxquels il est urgent que les fonds publics du secours européens viennent en aide. Et à rappeler la sympathie spontanée qu’attirent tous ces braves gens, la question vient immanquablement à l’esprit de savoir pourquoi finalement on ne les laisserait pas choir

C’est une question qui vaut mieux qu’un mouvement d’humeur – dont on voit tout de suite la réponse qu’il apportera, non sans légitimité d’ailleurs. Car, ainsi que l’épisode de l’automne 2008 l’a déjà prouvé, la finance a objectivement les moyens de nous forcer à son aide. Il importe alors de mesurer dans quelle mesure exactement, puis de se demander s’il n’y aurait pas quelques conclusions politiques à tirer de cette situation de forçage – qui n’a rien d’imaginaire.

C'est clair non?



et aussi mon autre site
http://linflation.free.fr

 



Dernière édition par GdB le Mer 12 Mai 2010 - 12:07, édité 2 fois

   GdB

  Piano bar
 Piano bar

  GdB

  Inscription :   03/04/2006
  Messages :   1366

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
http://lenairu.free.fr
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par Invité Mer 12 Mai 2010 - 12:03

marie a écrit:
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan de renflouage des banques?

autrement dit, on nous entourloupe une 2eme fois, et cette fois ci, avec tour de vis budgétaire à la clef !

Oui, et franchement, je ne vois pas où est le doute sur ce point.

Il suffit de regarder l'évolution de l'€uro le jour de l'annonce du plan, qui a fini encore plus bas qu'il n'avait entamé la journée, ainsi que l'annonce faite par Moody's le soir même de la dégradation de deux pays de la zone €uro pour comprendre que la situation de la monnaie unique n'était vraiment pas la question en débat. Je ne vois pas ce qu'il faut de plus.

En tout cas, c'est apparemment l'avis des marchés qui ont fait - temporairement - la fête aux financières et certainement pas à l'€uro.


Sinon, et à propos du tour de vis budgétaire, je ne suis pas certain qu'ils fassent les mêmes "conneries" qu'en 29. Je pense au contraire qu'en 29 Montagu Norman et ses petits camarades savaient parfaitement ce qu'ils faisaient et ont obtenu le résultat qu'ils escomptaient, qu'il y a eu à peu près le même phénomène sous Thatcher avec une remontée brutale des taux qui a très bien marché aussi et permis de concentrer de considérables richesses financières, et que ce qui se prépare maintenant est tout aussi réfléchi et sera probablement tout aussi efficace.

   Invité

  Invité
 
  avatar


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par du-puel Mer 12 Mai 2010 - 16:10

c'est un très bel exemple de double niveau de novlangue : « l'Europe sauve la Grèce » pour « les créanciers de la Grèce sont sauvés par les euro-contribuables »

et même triple niveau : « les créanciers de la Grèce se sauvent au détriment des euro-contribuables »

   du-puel

  Chef table à cartes
 Chef table à cartes

  du-puel

  Inscription :   18/08/2005
  Messages :   3541

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageZH
par Invité Lun 17 Mai 2010 - 20:38

Abracadabra ! Sarkozi et Sarkoza ! Tricheti et Tricheta ! L'était ici et l'est plus là !


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 611490


Hop ! 16,5 milliards qui disparaissent du plan de relance !


In yet another attempt to blur the fine line between sterilization and quantitative easing, the ECB has announced it will carry out a one week variable rate liquidity operation on Tuesday to absorb the €16.5 billion in cash that was spent on bond purchases (don't you dare suggest this is QE) until last Friday.

This will be followed with another liquidity extraction procedure the following week.

From the press release: "As decided by the Governing Council on 10 May, the ECB will conduct specific operations in order to re-absorb the liquidity injected through the Securities Market Programme." The amount of the extraction takes "into account transactions with settlement at or before Friday 14 May."

The logic of immediately extracting rescue liquidity for a continent that is still on the verge of a liquidity crisis eludes us. Market News solidifies the point: "The ECB has not disclosed the total volume it intends to spend on the programme but had promised repeatedly before today that it would drain all additional liquidity injected." Zero Hedge contributor Bruce Krasting points out "To me this an AWACs. The ECB is not playing ball. They are doing some lip service on tv but no fx intervention and no QE tells me they want a much lower Euro and an ultimate blow up that lets them kick out a few members and create a two tiered Euro. Deutschland Uber Alas." We do not disagree. And across the Atlantic Evans-Pritchard agrees that only full blown QE can, paradoxically, do anything to restore confidence in the euro.



http://www.zerohedge.com/article/ecb-withdraw-%E2%82%AC165-billion-liquidity-injected-last-week-even-pritchard-says-only-qe-can-save-



Logiquement, si on retire une somme pareille du plan de relance, c'est que celui-ci a tellement bien marché que l'on n'a même plus besoin d'injecter des liquidités.



Ah, j'allais oublier cette remarque de nos amis de ZH :

Which means that the EURUSD is likely going not only to parity, but much lower.

Unless, of course, Bernanke finally comes up with some mechanism to put the final stake throough the heart of the dollar. Because, as Doug Kass points out, "the eurozone accounts for about 15% of S&P profits.

A declining euro could lead to negative foreign-exchange translation and lower imports. The lower euro should shave about 3% to 3.5% off of this year's and about 4% off of next year's S&P profits." 3% off the estimated ~$80 in 2010 EPS is equivalent to 45 points in the S&P at a 15x multiple.

Our estimate is that this will be a wildy optimistic estimate as the underlying 80 EPS in the S&P will very likely be a one time pick and once the stimulus, both monetary and fiscal, benefits run out, S&P earnings will plunge by about 40%.

Place your bets.

   Invité

  Invité
 
  avatar


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par du-puel Lun 17 Mai 2010 - 21:27

c'est de la stérilisation comme l'avait dit JC Trichet. De la même eau trouble que la stérilisation faite par la FED comme je l'avais expliqué.


la version de Trichet est plus élégante :

J'achète des obligs d'état pour 16 Mds d'euroPesos que je crée à cette occasion puis je vends pour 16 Mds d'oblig d'état que je détenais déjà dans mon bilan, en contre-partie d'euroPesos déjà émis, je détruis les 16 Mds d'euroPesos reçus à cette occasion.

Résultat : les 16 Mds d'euroPesos juste émis sont annulés (stérilisés) et 16 Mds de mes euroPesos déjà émis avec des oblig d'état en garantie sont désormais garantis par 16 Mds d'obligs d'état.

Ah, oui, j'oubliais : l'euroland étant multi-états, j'ai profité du coup pour remplacer dans mon bilan les 16 Mds de garanties en obligs de la Teutonie réunifiée par des obligs grecques. La quantité d'euroPesos n'a pas changé, seule leur qualité a changé comme celle de leur garantie.

Et dans le bilan des banques c'est l'opposé : 16 MDs d'oblig grecques sont remplacées par 16 Mds d'oblig teutones : ça va faire moins de provision.
l

   du-puel

  Chef table à cartes
 Chef table à cartes

  du-puel

  Inscription :   18/08/2005
  Messages :   3541

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par Invité Mar 18 Mai 2010 - 18:43

Un ancien Président de la Buba confirme que le plan d'aide était juste un plan de renflouement des banques et que la Grèce ne pourra jamais rembourser sa dette (sauf à réduire en esclavage sa population).

Ah oui, aussi, l'Europe est foutue et les banques utilisent des "spéculateurs" comme hommes de paille pour pouvoir s'affranchir de toutes les règles légales et faire pression sur les gouvernements.

On s'en doutait un peu mais cela va encore mieux quand on le lit dans la presse grand public et dans la bouche d'un banquier central, pas vrai ?

Finally someone speaks the truth.

In an interview with Spiegel Magazine, former Bundesbank chief Karl Otto Pohl, says it how it is:

"Without a "haircut," a partial debt waiver, [Greece] cannot and will not ever [repay its debt]. So why not immediately? That would have been one alternative. The European Union should have declared half a year ago -- or even earlier -- that Greek debt needed restructuring."

As for the reason for the bailout, Pohl's observation will not be a surprise to our readers "It was about protecting German banks, but especially the French banks, from debt write offs."

Is there any hope for Europe now? It appears no, as the right decision was to let Greece go bankrupt: "Investors would quickly have seen that Greece could get a handle on its debt problems. And for that reason, trust would quickly have been restored. But that moment has passed. Now we have this mess."

Amusingly, when asked if banks used "speculators" as a straw man to break all EU Rules and especially the Lisbon treaty:"Of course that's possible. In fact, it's even plausible."

We can't wait until the German population realizes just how massively it has been scammed. Last week's Nordrhein-Westphalia Merkel loss will seem like a walk in the park once the mobilized German society decides to fix things on its own. Oh, and look for the EU and the euro to be a thing of the past.

Key items from the Spiegel interview:
<BLOCKQUOTE>




SPIEGEL: The German government has said that there was no alternative to the rescue package for Greece, nor to that for other debt-laden countries.
Pöhl: I don't believe that. Of course there were alternatives. For instance, never having allowed Greece to become part of the euro zone in the first place.
SPIEGEL: That may be true. But that was a mistake made years ago.
Pöhl: All the same, it was a mistake. That much is completely clear. I would also have expected the (European) Commission and the ECB to intervene far earlier. They must have realized that a small, indeed a tiny, country like Greece, one with no industrial base, would never be in a position to pay back €300 billion worth of debt.
SPIEGEL: According to the rescue plan, it's actually €350 billion ...
Pöhl: ... which that country has even less chance of paying back. Without a "haircut," a partial debt waiver, it cannot and will not ever happen. So why not immediately? That would have been one alternative. The European Union should have declared half a year ago -- or even earlier -- that Greek debt needed restructuring.
SPIEGEL: But according to Chancellor Angela Merkel, that would have led to a domino effect, with repercussions for other European states facing debt crises of their own.
Pöhl: I do not believe that. I think it was about something altogether different.
SPIEGEL: Such as?
Pöhl: It was about protecting German banks, but especially the French banks, from debt write offs. On the day that the rescue package was agreed on, shares of French banks rose by up to 24 percent. Looking at that, you can see what this was really about -- namely, rescuing the banks and the rich Greeks.
SPIEGEL: In the current crisis situation, and with all the turbulence in the markets, has there really been any opportunity to share the costs of the rescue plan with creditors?
Pöhl: I believe so. They could have slashed the debts by one-third. The banks would then have had to write off a third of their securities.
SPIEGEL: There was fear that investors would not have touched Greek government bonds for years, nor would they have touched the bonds of any other southern European countries.
Pöhl: I believe the opposite would have happened. Investors would quickly have seen that Greece could get a handle on its debt problems. And for that reason, trust would quickly have been restored. But that moment has passed. Now we have this mess.
SPIEGEL: How is it possible that the foundation of the euro was abandoned, essentially overnight?
Pöhl: It did indeed happen with the stroke of a pen -- in the German parliament as well. Everyone was busy complaining about speculators and all of a sudden, anything seems possible.






SPIEGEL: You don't believe in the oft-mentioned attacks allegedly perpetrated by currency gamblers, fortune hunters and speculators?
Pöhl: No. A lot of those involved are completely honorable institutes -- such as banks, but also insurance companies and investment- and pension funds -- which are simply taking advantage of the situation. That's totally obvious. That's what the market is there for.
...
SPIEGEL: With the exception that speculators are now carrying no risk at all because euro-zone members have agreed to guarantee Greek debt.
Pöhl: Yes, and that is harmful. It means that the basic balancing mechanism in the market economy is out of sync.
SPIEGEL: Is it possible that politicians invented the specter of rampant speculation to legitimize a break with the Lisbon Treaty and with the ECB's rules?
Pöhl: Of course that's possible. In fact, it's even plausible.
SPIEGEL: What will be the political consequences of this crisis?
Pöhl: The whole mechanism of the European community will change. The EU is a federation of nations, not a federal republic. But now the European Commission will have a lot more power and more authority as well as the potential to interfere in national budget law. That, however, is constitutionally problematic in Germany.
SPIEGEL: But this could also be construed as a positive development. For a long time, critics have been saying that before we can have a genuine currency union we need common fiscal and economic policy. Surely this crisis has brought the EU closer to that goal.
Pöhl: Yes, that is the logical next step of our union, but we must bear the burden. You only have to look at what it is going to cost us Germans. I would have preferred that things hadn't gone quite this far.
...
SPIEGEL: If you were president of the Bundesbank today, would you be ordering the printing of German marks just in case they became necessary?
Pöhl: No, no, we have not gone that far quite yet. In my opinion, the euro is in no danger. Perhaps one of the smaller countries will have to leave the currency union.
SPIEGEL: How should that work?
Pöhl: It would involve Greece, if we stick with the case we were discussing, reintroducing the drachma.
SPIEGEL: But Greece doesn't seem to have any interest in doing that -- and it would be against European agreements to force Athens to leave the currency union.
Pöhl: That is correct. As long as a country receives such massive support, it would, of course, have no interest in turning its back on the euro.
SPIEGEL: You think that could change?
Pöhl: On the mid and long term, I wouldn't rule it out.</BLOCKQUOTE>


http://www.zerohedge.com/article/ex-bundesbank-chief-says-greece-will-never-repay-debt-says-bailout-all-about-rescuing-banks-


De plus en plus, je me demande si les banquiers allemands n'ont pas décidé de se payer Merkel après cette histoire du plan de relance.

   Invité

  Invité
 
  avatar


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par Invité Lun 12 Juil 2010 - 17:12

Une Cour allemande pourrait retoquer le plan déguisé de sauvetage des banques.

On en rit encore à la BNP :

The plot continues to thicken at Germany’s constitutional court, a body with power of life or death over Europe’s monetary union.
Contrary to general belief, Germany’s eurosceptic professors have not abandoned their legal efforts to block the EU rescues for European banks exposed to Greek debt, and since May 7 for banks exposed to debt from Spain, Portugal, and Ireland as well.
Should they succeed, of course, the eurozone risks disintegration within days, and perhaps hours. I am not sure that investors in New York, London, Tokyo, Beijing, or indeed Frankfurt quite understand this.
There are now four cases at the court – or Verfassungsgericht – arguing that these disguised bank bail-outs breach multiple clauses of EU treaty law, and therefore breach Germany’s supreme and sovereign Basic Law.
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan German-court
A quintet of professors – Wilhelm Hankel, Wilhelm Nölling, Joachim Starbatty, Karl Albrecht Schachtschneider, and Dieter Spethmann (ex Thyssen CEO) – have just broadened their complaint over the Greek part of the bank rescue to include the new €440bn Stability Facility, which breaks EU law at every turn.
It also covers the European Central Bank’s mass purchase of Greek, Spanish, Portuguese, and Irish bonds from private banks. This enables investors who bought these bonds during the credit bubble in order to boost yield – just as they bought US subprime CDOs to boost yield – to shift the consequences of their own misjudgements onto taxpayers (Hedge funds were already “long” Club Med debt, of course, when the ECB stepped in so they simply make a speculative gain from taxpayers).
It has been widely reported by the German press – which should know better – that the court rejected the original case by the professors. This is untrue. Their request for an immediate injunction to block transfers to Greece was turned down (on the grounds that such a move would be too dangerous). The case is still pending.

   Invité

  Invité
 
  avatar


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par Invité Mer 17 Nov 2010 - 16:35

Bon, c'est la déroute finale ? Ca craque de partout. le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Inclassa

Quelle surprise ! Personne n'aurait pu imaginer une chose pareille ! le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 502844


Un article du FT qui félicite l'Irlande pour son plan d'austérité qui étrangle la population mais ne servira à rien, et critique le Portugal, sous couvert de déclarations de membres de la commission, pour ne pas avoir fait pareil.
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 463330

European officials, increasingly concerned that the Continent’s debt crisis will spread, are warning that any new rescue plans may need to cover Portugal as well as Ireland to contain the problem they tried to resolve six months ago.
Ireland's finance minister, Brian Lenihan, expressed confidence.



Any such plan would have to be preceded by a formal request for assistance from each country before it would be put in place. And for months now, Ireland has insisted that it has enough funds to keep it going until spring. Portugal says it, too, needs no help and emphasizes that it is in a stronger position than Ireland.


While some important details are different, the current situation feels eerily similar to what happened months ago in Greece, where the cost of borrowing rose precipitously.

European authorities stepped in with a rescue package, expecting an economic recovery and the creation of new European rescue funds to fend off future panics by bond investors whose money is needed by countries to refinance their debt.

But with economic conditions weakening, markets are once again in turmoil. Rescuing Ireland may no longer be enough.

Stronger countries and weaker countries using the common currency of the euro are being pulled in different directions.

Some economists wonder if unity will hold or if some new system that allows countries to move on one of two parallel financial tracks is needed.
Despite the insistence of Irish officials that only its banks need additional help, investors continue to bet on an Irish rescue, driving down the bond yields on that country’s debt against a benchmark again on Monday.

Portugal’s yields increased to 6.7 percent, underscoring the emerging concern in Brussels, the administrative center of the European Union, that it would be irresponsible to adopt a plan to prop up Ireland without addressing the possibility that turmoil could ultimately engulf Portugal, or even Spain. Like Ireland, Portugal has struggled to grow under the fixed currency regime of the euro. Though Portugal has raised enough funds of late from bond markets, its budget deficit is 9 percent of its gross domestic product, much higher than the 3 percent limit for countries in the euro zone. With its weak government and slow growth, investors have grown fearful that Portugal, too, will eventually run out of funds.

While Ireland has largely impressed European officials with its commitment to austerity, Portugal has been lagging in this regard, according to European officials. One official in Europe, who asked for anonymity because he was not authorized to speak publicly, said that the budget recently presented by the government in Lisbon did not contain the type of far-reaching changes proposed by other countries, like Spain.
“If Ireland were to ask for aid, then you’d have to look at what’s going on in Portugal as well,” the official said, putting forward a view rescuing Ireland alone would not keep speculators from other vulnerable countries.

José Manuel Barroso, president of the European Commission, said on Monday that Ireland had not requested aid. “We have all the instruments to address the problems that may come either in the euro area or outside the euro area,” he told reporters in Brussels.

The Portuguese finance minister, Fernando Teixeira dos Santos, said Monday evening in Brussels that the situation in Ireland was creating dangers for all countries using the euro.

“If things are getting worse in Ireland, for instance, that will have a contagion impact on the other euro zone economies and particularly on those that are under closer scrutiny of markets, like Portugal,” he said. Asked if Ireland should accept a bailout to stem the contagion, Mr. Teixeira dos Santos said, “It’s not up to me to make that assessment.”
Even so, Mr. Teixeira dos Santos emphasized that his country was not preparing to ask for a rescue package.

Mr. Teixeira dos Santos also said his government was preparing a robust budget that would cut wages, freeze pensions and raise taxes. “We are really committed to meet our targets,” he said. “I think we deserve that the market gives us the chance to show that.”

The bureaucratic machinations in Brussels highlight one of the main concerns that grew out of the establishment earlier this year of a rescue fund of 500 billion euros (about $680 billion at today’s exchange rate) by the European Union after the Greek budget crisis: What happens if, in the next crisis, multiple countries need aid at the same time?

Months later, it remains unclear how, in practice, countries like Ireland and Portugal would tap the rescue money.

Etc.


http://www.nytimes.com/2010/11/16/business/global/16euro.html?_r=2&ref=business


Le FT félicite aussi le Ministre des finances irlandais. C'est bien le moins tant les marchés lui font une confiance aveugle. Lire ici ce qui s'était passé il y a quelques semaines :

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/banksandfinance/8038000/Irelands-finance-minister-Brian-Lenihan-ridiculed-by-City-investors.html


Pour ceux qui ne parlent pas anglais, le Ministre des finances irlandais avait été invité par Citigroup à une conférence téléphonique avec quelques centaines de traders afin de pouvoir rassurer les marchés.

Malheureusement, les lignes téléphoniques des traders n'étaient pas modulées afin d'éviter que les commentaires de ceux-ci ne soient pas entendus par ledit Ministre. Quand les traders s'en sont aperçus, certains ont commencé à faire des cris de chimpanzés, d'autres lui ont crié "tu coules, tu coules" et d'autres enfin ont proposé de spéculer sur la faillite non seulement de l'Irlande mais aussi de Citigroup...

On voit à quel point les politiques sont puissants et respectés.


Voir aussi par exemple :

http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/8135582/Contagion-hits-Portugal-as-Ireland-dithers-on-rescue.html



Sinon, la Grèce préfère étaler sa dette plutôt que de se refinancer à 12 %.

Ces ignares n'ont rien compris le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 594611 : il faut emprunter à 12 % et augmenter les impôts de 30 % ! le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Homme2
Et si ça ne suffit pas, envoyer l'armée. le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Valorani



le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Angel_1_ Heureusement, en France tout va bien, la preuve : Madame Lagarde, notre munificente ministre des finances queen a été reconduite dans ses dignes fonctions et va mener de main de maître la refonte de la finance mondiale à travers la présidence du G20 qui nous est dévolue.

On prend les paris : ça craque avant la fin du quinquennat ? le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Telephon

   Invité

  Invité
 
  avatar


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par g.sandro Mer 17 Nov 2010 - 22:45

Citation :
On prend les paris : ça craque avant la fin du quinquennat ? le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Telephon

NB: ce qui suit n'est qu'un modeste exercice de style ayant surtout vocation à caser quelques calembours et autres facéties de langage du type jeux de mots...toute ressemblance avec des personnages réels ne serait donc , bien entendu, qu'une coïncidence, par définition fortuite...

Et vous aurez certainement savouré la discrétion des JTs sur l'énorme
rebondissement (pas si inattendu que ça, mais chut..) de l'affaire des rétro-commissions pakistanaises et, dès lors, sur les véritables mobiles de l'attentat
de Karachi* (d'adati) oops, skuzez c'est un "lape-suce") le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 354172.

Du coup, financement de la campagne de Ballamou... sous la vigilante surveillance de du "nain faux man" qui joue les vrais hommes....
Selon des mauvaises langues... non, pas Rachida sur ce coup là, Magali, il aurait au moins servi d'intermédiaire dans le transit (un nain posteur en quelque sorte?)...

Ça pourrait faire un joli effet sur le G 20...."jet vain".

Pour mémoire, les dénégations agitées du présumé transitaire ("hand one") sont à 1.03 minute ici:
https://www.dailymotion.com/video/xbj8ks_karachi-itw-magali-drouet-17-12-200_news


Qui veut gagner des Millon?
http://lci.tf1.fr/france/justice/2010-11/karachi-il-y-a-bien-eu-des-retrocommissions-6150063.html

et c'est rien moins que le père du fils dont il est le parrain qui le dit...
Takav War...! Thé et Faim...(Ah, il est 5 heures?)

Bon, bah Silver is king !


Silver is king, Go Gold !

©️ G.Sandro

pas de copier collé: merci de faire un lien vers ce post.
Suivez Hardinvestor sur Twitter et sur Facebook

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 2wecua10

   g.sandro

  Captain
 Captain

  g.sandro

  Inscription :   04/02/2005
  Messages :   14435

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par Invité Mar 30 Nov 2010 - 13:47


   Invité

  Invité
 
  avatar


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par Invité Mer 1 Déc 2010 - 18:04

Un employé de JP Morgan ne fait pas semblant : si on n'aide pas les PIGS, le système bancaire français fait banqueroute.

On s'en doutait mais bon, c'est tellement mieux quand c'est écrit.

Cité par Jova :

A question everyone asks after the Irish bailout is "Why were there no haircuts to Irish bank bondholders?" Why, in other words, are the people who financed Ireland's debt forays not on the hook for aiding and abetting this misadventure?
Michael Cembalest of JP Morgan weighs in on this in his latest:
<BLOCKQUOTE>
Greece, Ireland, Spain and Portugal (GISP) are small in GDP terms relative to Germany and France. But their banking systems grew to be very large (e.g., a 20% haircut on French bank exposure to GISP countries would wipe out French bank equity). Irish Finance Minister Lehinan intimated that Ireland asked to be able to apply haircuts to senior bank debt, and was told by the EU that it would make no money available if there were any haircuts, due to fears of contagion. What does that tell you about the risk of small countries, or the European banking system?</BLOCKQUOTE>
Welcome to yet another example of banks being too metastasized to fail.

http://paul.kedrosky.com/archives/2010/11/irish_haircuts.html

   Invité

  Invité
 
  avatar


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par marie Jeu 2 Déc 2010 - 23:17

la bce fournit le PQ € à volonté .. au moins jusqu'en avril

ECB extends all liquidity support until at least April
FRANKFURT, Dec 2 (Reuters) - The European Central Bank extended its liquidity safety net for vulnerable euro zone banks on Thursday, promising to provide unlimited one-week, one-month and three-month funding until at least April.
President Jean-Claude Trichet told a news conference the ECB would continue to conduct its main refinancing operations and the special term refinancing operations as fixed rate tender procedures with full allotment "for as long as necessary and at least until the end of the third maintenance period of 2011 on April 12, 2011."
The governing council had decided to conduct the three months longer-term refinancing operations in January, February and March as fixed-rate tender procedures with full allotment, he said, after the bank kept interest rates at 1.0 percent.
The ECB has been meeting banks' demand for cash in full since the financial crisis intensified in late 2008 in a bid to overcome the breakdown in trust between banks and keep credit flowing to firms and households.
Up until mid-November, it had been expected to press on with dismantling its crisis support by switching its 3-month lending operations back to competitive auctions. However, the sharp escalation of euro zone debt tensions over the last fortnight saw a sudden shift in attitude.
In a Reuters poll on Tuesday, 13 of 22 money market traders said the ECB would keep unlimited liquidity open this meeting. Half those who saw no change said they expected the bank to keep unrestricted cash on tap in some form until the second quarter of next year.


©️ Marie
Pas de copier-coller: merci de faire un lien vers ce post.
Suivez Hardinvestor sur Twitter et sur Facebook
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Sign-m10

   marie

  Skipper
 Skipper

  marie

  Inscription :   05/02/2005
  Messages :   20139

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par Invité Lun 6 Déc 2010 - 18:53

ZH le disait il y a plus de 6 mois : les CDS sur la dette française s'accumulent plus que dangereusement.

Mais là, les choses s'accélèrent vraiment :


France will be next on the list of eurozone countries to be attacked by bond investors worried about soaring sovereign debt levels, said the chief executive of the London Stock Exchange.





“France’s time is up next,” said Xavier Rolet. “It won’t be long before bond investors turn to France after they have finished with Portugal and Spain. “The country’s deficit is much, much higher than anyone realises. My view is that the markets are not prepared to finance it any more unless there is serious, tructural reform. No one, not even France, can hide anymore.”

http://www.independent.co.uk/news/business/news/france-is-next-for-attack-by-bond-investors-2151527.html

(cité par Jova)

   Invité

  Invité
 
  avatar


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par Invité Lun 13 Déc 2010 - 20:45

De plus en plus dingodingue ! le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 594611

Voila t'y pas que la BCE irait demander une augmentation de capital (un petit x2). le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Alcooliq

Reuters is reporting that the ECB is considering requesting a rise in capital. It is unclear how much would be requested, but a "doubling" is considered. The current subscribed capital at the ECB is €5.8 billion currently, and payments for the ECB capital hike would be staggered. Presumably this is to validate that the backstopper of all those other insolvent, pardon, stress test-passing banks (just like the Irish ones during stress test 1) that will soon pass Euro stress test 2 with flying colors, is not itself insolvent. And now for some compare and contrast: the ECB has €5.8 billion of capital on €1.924 trillion of assets: roughly 331x leverage. As a reminder the Fed has $57 billion leverage on $2,385 billion in assets, or a 42x leverage ratio. On the other hand, the ECB only holds €72 billion in directly purchased bonds as part of its "assets", whereas the bulk of the Fed's assets are rate-sensitive instruments: roughly $2.1 trillion in "securities held outright." The bottom line: the ECB uses about 8 times more leverage than the Fed, which means that the two biggest hedge funds in the world can sustain a combined $65 billion in asset value reductions before they are technically insolvent. Of course, that would be the case in an ideal world where data actually mattered, and capital deficiencies could not be plugged up by just printing some more worthless linen.

http://www.zerohedge.com/article/ecb-considering-requesting-rise-capital

Rappelons qu'il n'y a plus que cette BCE pour racheter les bouts de papiers émis par l'Irlande, le Portugal, la Grèce ou l'Espagne. le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 030


Mais ça coûte cher à entretenir ces bêtes là ! Alors il faut plein de sousous pour créer du levier et de la fausse monnaie-dette qui rachètera la dette-monnaie des Etats faillis.

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Inclassa


Jusqu'où s'arrêtera le progrès, je vous le demande ? le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 042


Pendant ce temps là, chez les zozos, on cogite dur sur la meilleure manière d'endetter encore plus des Etats qui le sont déjà jusqu'au cou, tout en dissimulant ces montagnes de dettes derrière des idées à la noix et des noms ronflants. I don't want that

Dernier chef d'oeuvre en date : des eurobonds. le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan E949b0f_

Mais apparemment Sarko et Merkel ont décidé de les refuser, c'est dire...le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 125380

This week, EU leaders will try to agree on limited EU treaty changes at a summit (December 16-17). The aim is to establish a permanent rescue mechanism for countries in financial difficulties. On Monday and Tuesday (December 13-14) foreign affairs ministers will meet in Brussels to prepare draft conclusions. The BBC claims to have obtained a draft communiqué. We will analyze if a new European Stability Mechanism (ESM) has any chance to save the Euro.

It will be interesting to see how far the idea of eBonds (supra-national bonds issued by the EU to funnel money towards countries in difficulties) will get amidst opposition from the two largest contributors – Germany and France.

http://www.zerohedge.com/article/guest-post-funeral-music-euro-zone

   Invité

  Invité
 
  avatar


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par du-puel Lun 13 Déc 2010 - 22:16

Quand naguère je disais que les banques, avec leur effet de levier de 20 à 50 sur leur capital par rapport aux prêts consentis (et donc à la monnaie ainsi créée) étaient pires que des hedge funds spéculatifs, j'avais oublié de citer les banques centrales !


NB : si les banques européennes sont toujours dans ces coef. de 20x à 50x , les banques US se sont apparament repliées à du 10x à 12x. Mais ce n'est que du déguisement comptable. De plus je les soupçonne fort d'avoir caché sous le tapi (en "level 3") toute la pourriture que la FED n'a pas ingurgité.

Toutes les banques commerciales et centrales, occidentales et autres, sont des zombies.


©️ Armand Du-Puel /Hardinvestor
reproduction interdite : pas de copier / coller : utilisez un lien vers cet original.

   du-puel

  Chef table à cartes
 Chef table à cartes

  du-puel

  Inscription :   18/08/2005
  Messages :   3541

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par Invité Mar 14 Déc 2010 - 16:34

L'exposition des banques sur la Grèce, on le sait depuis le mois de mai, ça donne un plan de sauvetage de 600 Mds par la BCE. le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 934535


Mais l'exposition des banques sur tous les PIIGS, ça donne quoi exactement ? le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 125380


La même chose si on décide de regarder sous la table. Mais si on ajoute les dérivés, comme le fait la BIS dans son dernier numéro si distrayant, c'est tout de suite plus rock'n'roll !

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 725771

Last night, the BIS released its latest quarterly review, as always chock full of useful information. The one major item that caught our eye was the updated exposure toward the PIIGS countries by various foreign banks. And specifically the brand new category that had never been disclosed before by the BIS, namely the "other exposures" category, which per a rather closeted footnote is defined as: "other exposures consist of the positive market value of derivative contracts, guarantees extended and credit commitments."

This is exposure that appears for the first time in an official BIS document.

And it is sizable: while total foreign claims stood at $2,281 billion, the newly disclosed category accounts for a whopping two thirds of a trillion: $668 billion.

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Homme2


How generous of the BIS to share this data which as recently as 2 years ago may have been considered as material, and these days is merely dismissed with a laugh. After all who cares unless the potential loss has at least 12 zeroes in it.

Yet what is most significant for the US taxpayer, who is now dead set on proving that St Sebastian was an amateur when it comes to (in)voluntary martyrdom, is that US exposure to the P(I)IGS (Italy excluded, for the time being - give it a few months), has just tripled as a result of this revelation. While before it was "common knowledge" that US banks have nothing to lose should Europe go down the drain, it has now been revealed that US banks actually have $353 billion in exposure, of which $233 billion is of this newly revealed "other category."


And now that it is pro forma common knowledge that should the PIGS fails, that at least a few domestic banks would be wiped out, it also should be appreciated why the ECB will do everything to prevent an impairment to bondholders: with just under $2.3 trillion in potential partial or full losses on total exposure, the domino effect would blow up Europe overnight, then promptly wipe out the US and the rest of the world with it. le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 120730

The country with biggest exposure to the PIGS is not surprisingly Germany with $513 billion, followed by France at $410 billion, Great Britain at $370 billion, and... the US at $353 billion. le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan 594611

le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Homme2

As for the next two dominoes to drop, Portugal and Spain, the countries whose banks are most at risk are Spain, France and Germany for Portugal and Germany, France and the US for Spain.

Which explains why the Fed is now collaborating fully with the ECB from preventing the Portugues rout from hitting Spain, and makes us wonder just how many Spanish bonds the Fed may have been buying in recent weeks.

As we disclosed previously, it is certainly under the Fed's current mandate to buy Greek bonds if it chose to do so. But, as above, who really cares: everyone now knows the banker cartel is merely doing everything to delay the inevitable, day by day, with absolutely no follow through plans on what happens later.

Unfortunately for the middle class it will be them, and not Ken Langone, bailing out these very same banks when the shit hits the fan once again, which it absolutely will as neither has anything changed, nor has the Fed's response of fixing bubbles with more bubbles been modified.
Here are some pretty charts that show just how screwed Europe (and America) is:
Total relative exposure by country:
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Greece%20Relative%20Exposure_0
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Ireland%20Relative%20Exposure_0
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Portual%20Relative%20Exposure_0
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Spain%20Relative%20Exposure_0
Detailed exposure by country:
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Greece%20Detail%2012.13_0
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Ireland%20Detail%2012.13_0
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Portugal%20Detail%2012.13_0
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Spain%20Detail%2012.13_0
And total exposure by any country's banks. The US has been conveniently highlighted.
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Total%20Exposure%20By%20Country_0



http://www.zerohedge.com/article/easter-egg-out-bis-us-banks-are-hook-piigs-over-350-billion



En route vers de glorieux horizons capitalistes ! le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Inclassa

   Invité

  Invité
 
  avatar


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
MessageRe: le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
par Contenu sponsorisé 


   Contenu sponsorisé

  
 
  


le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan Empty
Revenir en haut Aller en bas
le plan de sauvetage de l'europe serait t'il un 2eme plan
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut
Sujets similaires
-
» Chypre innove avec taxe sur dépots bancaires » crise imminente de l'euro / les enjeux » défault de la dette grecque/ actualités en continu » un plan de sauvetage des banques espagnoles SANS la contrepartie austérité» zapping du jour / breaking news
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Hardinvestor :: Argent - Or - Monnaie - Géopolitique / Forums publics :: Economie/Monnaie, Géopolitique, Environnement-Santé-

Sauter vers:
;



cours de l’or en dollar   cours de l’argent en dollar   cours du Hui   cours de l’or en euro   cours de l’argent en euro   ratio or argent